Deze tweede iteratie van het reeds verschillende jaren door ICO gebruikte intranet biedt medewerkers toegang tot een reeks tools die de verschillende administratieve processen van de klant ondersteunen.
Dit platform bevat tevens een geïntegreerde online Kiosk dat het nieuwsaanbod op de verschillende terminals van de klant op gecentraliseerde wijze helpt beheren.
Een overzichtelijk aanbod wordt binnen deze website gecombineerd met een geïntegreerd klantenportaal, waarop gebruikers de voor hun van toepassing zijnde nieuwsberichten en technische fiches kunnen terugvinden. Het beheersysteem staat in voor de automatische generatie van iedere technische fiche.
Bouwunie koos resoluut voor een totaal oplossing gerealiseerd door Westsite. Het nieuwe web portaal omvat een uitgebreide reeks van verschillende geïntegreerde functionaliteiten:
nieuwsblog
webshop
evenementensectie met online inschrijving
uitgebreide leden sectie onder de vorm van een extranet
reeks geavanceerde web-toepassingen
bannermodule
Deze verschillende functionaliteiten worden aangestuurd vanuit één gecentraliseerd beheersysteem: het Customer Data Control Panel (CDCP).
De volledige lay-out van de nieuwe website werd in nauw overleg met het project team in kaart gezet en werd onder de vorm van een Responsive Webdesign uitgewerkt.
Dit platform stuurt op gecentraliseerde wijze de 4 verschillende sites aan binnen de klant zijn Benelux organisatie. Een geïntegreerde klantenportaal biedt aangemelde gebruikers de mogelijkheid om de verschillende voor hun van toepassing zijnde functionaliteiten aan te spreken.