Elke dag gaan miljarden mensen op zoek naar diensten, producten, informatie en ontspanning via zoekrobotten zoals Google, Yahoo! en Bing. Als ze een zoekterm intypen in de zoekbalk verschijnen er zoekresultaten die gerelateerd zijn aan hun zoekopdracht, met de meest relevante bovenaan. Als ze een van die links aanklikken worden ze meteen naar de website gebracht.
  

Hoog scoren in de zoekrobotten : SEO

Wilt u hoog scoren in de zoekmachines? Zorg er dan voor dat uw website geoptimaliseerd is voor de termen die uw potentiële klanten gebruiken om naar u op zoek gaan. Hoe beter uw website geoptimaliseerd is voor die zoektermen, hoe meer geïnteresseerde bezoekers bij u terecht zullen komen. Zoekmachine optimalisatie (hoog scoren in Google) is altijd belangrijk bij het beheren van een website. Iedere door Westsite ontwikkelde website wordt dan ook:
 
  • ontwikkeld conform de recentste voorschriften van het World Wide Web Consortium (W3C)
  • ontwikkeld conform de recentste Google Guidelines
  • voorzien van een Robots.txt bestand
  • voorzien van een XML sitemap
  • maakt gebruik van instelbare URL sleutels voor iedere pagina
  • maakt gebruik van instelbare SEO metatags voor iedere pagina
  • voorzien van de nodige gestructureerde data onder de vorm van Micro Data Schema's

Rekening houdende met het feit dat Google zijn zoekresultaten personaliseert op basis van onder meer locatie, kunnen bedrijven met een internationale afzet markt tevens ondersteund worden met de nodige mechanismes om de website correct vindbaar te maken via verschillende domeinnamen, in verschillende landen en verschillende taalversies. 
 
Westsite hanteert hoe dan ook de best mogelijke internet principes om de vindbaarheid van uw website te kunnen maximaliseren. Een jarenlange ervaring in combinatie met een doorgedreven technische specialisatie in ons vakgebied, levert ons een set van structurele normen die steevast in ieder design mee worden ingebouwd.

Contacteer ons voor meer informatie omtrent hoe deze voorzieningen uw website kunnen helpen optimaliseren.


Micro Data - semantische betekenis aan informatie op uw website geven

Waar er vroeger steevast gebruik werd gemaakt van de Meta Data om de inhoud van een website naar de zoekrobotten toe te kunnen toelichten, hebben we de voorbije jaren een kentering gekend in de wijze waarop zoekmachines zoals Google, de inhoud van een website bepalen.

Technisch bekeken is Micro data is een verrijking van de HTML code waarmee een website samengesteld wordt. Met behulp van standaard schema’s wordt er  semantische betekenis in de informatie verweeft die op de website wordt aangeboden aan de bezoekers. In de praktijk resulteert dit in zoekrobotten en browsers die deze semantische betekenis gebruiken om een betere bezoekerservaring te kunnen verzorgen voor hun gebruikers.

Micro data is gebaseerd op een gestandaardiseerde woordenschat dewelke vastgelegd werden via de grote spelers op het internet op een website die teruggevonden kan worden op www.schema.org. De internet instanties in kwestie worden hierop benoemd als zijnde de sponsors van de Micro Data Standaard en zijn beter bekend onder hun bedrijfsnamen:
 
  • Google Inc.
  • Yahoo Inc.
  • Microsoft Corporation

De integratie van Micro Data op een website betekent de volgende stap zetten in de continu evoluerende wereld van het internet en zijn zoekrobotten.
 

Uw site lanceren of adverteren : SEA

Naast het fundament te leggen voor een goede interactie met het internet, bieden wij u tevens advies omtrent de mogelijke positionering van uw producten en diensten via actieve reclame (adwords) campagnes via de zoek machines. Deze campagnes, samengevat onder de noemer SEA of Search Engine Advertisement, kunnen tevens aangewend worden om uw nieuwe website met een duwtje in de rug te geven van zodra deze gelanceeerd wordt.