Na maanden speculatie omtrent het feit of Google nu al dan wel of niet de mobiele bezoekersondersteuning als ranking factor zou gaan gebruiken, is de kogel door de kerk : vanaf 21 april 2015 zal dit daadwerkelijk het geval zijn.


Sinds oktober gonst de SEO wereld met geruchten en nieuwtjes aangaande de integratie van mobiele bezoekersondersteuning in de ranking algoritmes van de Google zoekmachine. Eind november 2014 kwam de eerste grote stap, toen Google een mobiel vriendelijk label uitbracht en aangaf in de zoekresultaten voor websites die hun bezoekers een gepaste mobiele ervaring voorschotelden. Eind januari 2015 zond Google dan weer een waarschuwing naar duizenden webmaster om hun aan te geven dat hun site niet mobielvriendelijk was.

Eind verleden maand (februari 2015) was de kogel dan eindelijk door de kerk, en volgde de officiële aankondiging van Google dat vanaf 21 april 2015, mobiel vriendelijke sites ook daadwerkelijk beter zullen scoren in de zoekresultaten die vanaf mobiele platformen gelanceerd worden.

Een mobiele website is dan ook een must tegenwoordig, gezien dat het mobiele internet gebruik sinds 2011 jaarlijks met grote sprongen vooruit is gegaan. Uit ervaring weten we dat een gemiddelde website gemakkelijk tot 30% van zijn bezoekersaantal uit de mobiele wereld.

Interesse om uw website te voorzien van een mobiele bezoekersondersteuning? Wenst u meer te weten te komen over Responsive Webdesign, de door Google aanbevolen methode om sites te ontwikkelen met het oog op een perfecte mobiele bezoekers ondersteuning? Aarzel niet, en contacteer ons vandaag nog.