Westsite staat garant voor een

Professionele en persoonlijke dienstverlening

Westsite aanpakWaarom kiezen voor Westsite nv

Westsite werd opgericht in 1996 en biedt klanten de mogelijkheid om op maat internet gerelateerde software projecten te realiseren voor een vaste prijs. Westsite heeft over de loop van de voorbije jaren een sterke specialisatie en een waaier van referenties opgebouwd in alles wat de techniek achter, voor en onder het internet betreft, dit in verschillende uiteenlopende industrie sectoren. Onze oplossingen gaan van een eigentijdse presentatie website met de modernste richtlijnen van Google tot geavanceerde web toepassingen, Apps, Cloud en Databank oplossingen.

Een getalenteerd en gepassioneerd team van internet vormgevers, aangestuurd door onze art director, wordt ondersteund door een team van gespecialiseerde ontwikkelaars aangestuurd door onze zaakvoerder, Anton Slabbinck. Ieder project wordt van A tot Z in kaart gebracht en in-huis ontwikkeld. Een gefaseerde projectmethodiek zorgt voor een flexibele realisatie, steevast met het oog op kwaliteit van de door de klant gewenste oplossing.
 

Projectteam

Daar communicatie van cruciaal belang is opteren we om voor iedere klant een projectgroep te bepalen die deze belangrijke taak op zich zal nemen. Deze projectgroep zal samengesteld worden door aan onze zijde een ervaren team bestaande uit een grafische expert, een script ontwikkelaar en een account manager, en door aan onze klantzijde een vaste groep contactpersonen met een centraal aanspreekpunt of projectcoördinator te bepalen.
 

implementatie volgens het waterval principe

De door Westsite NV gegarandeerde professionele kwaliteit bij oplevering van ieder project steunt op de uitvoering van het stabiele implementatieplan. Het staat ons toe om een tegelijkertijd complexe en uitgebreide ontwikkeling te realiseren voor een beperkt budget binnen een beperkt tijdspanne. De richtlijnen opgenomen in het implementatieplan alsook de voorbereidende vergaderingen van het projectteam garanderen voor iedere stap in het ontwikkelingsproces, de nodige flexibiliteit binnen een steeds aanwezige tijdsdruk.

Ieder project zal op basis van het implementatieplan, met behulp van onderstaand gefaseerde aanpak gerealiseerd worden. Dit stappenplan, gebaseerd op het principe van een waterval, zorgt voor een stapsgewijze realisatie, met oog voor afgesproken timing en budget, van de functionaliteit die in het tot dan toe abstract omschreven implementatieplan stond.

Vooraleer we een sprong in de waterval wordt gemaakt, evalueert het projectteam het huidige niveau en stuurt waar nodig bij. Deze manier werkt snel en staat ons toe om onaangename verrassingen te vermijden.
 
  • Indien het project vormgeving bevat, werkt de grafische unit een digitale lay-out uit, waarin een kleuren- en navigatiestudie in combinatie met de in het implementatieplan opgenomen functionaliteit een eerste visualisatie van de te ontwikkelen interface in beeld brengt. Deze eerste stap biedt de klant een maximale flexibiliteit. De getekende vormgeving wordt naar wens aangepast totdat de uiteindelijke look & feel perfect aansluit bij de verwachtingen van de klant.
  • Bij goedkeuring op de initiële vormgeving wordt, gaat de grafische unit de overige interface pagina’s verder uittekenen. Deze visualisering van de site of applicatie is zonder animatie of interactiviteit. Ook in deze stap wordt er rekening gehouden met de nodige flexibiliteit tot de gewenste perfectie bereikt wordt.
  • Pas in deze derde stap van het project begint het concrete ontwikkelingswerk. De webdesigners werken de eigenlijke HTML of App code van het project uit. Ondersteuning voor de voornaamste browsers en mobiele platformen en of de gewenste mobiele besturingssystemen (App’s) worden gelijktijdig gecodeerd, gebaseerd op de goedgekeurde vormgeving.
  • Eens iedereen zeker is dat de samenstelling van de interface voldoet aan de in het implementatieplan opgenomen eisen, nemen we de volgende stap in de waterval en wordt de logica gecodeerd die het beheer van de functionaliteit mogelijk maakt. De nodige scripts worden uitgewerkt en getest en de onderliggende databank wordt opgezet. Tevens wordt er in deze stap, waar nodig, de integratie met het interne software pakket van de klant gerealiseerd en uitvoerig getest. Ieder beheersysteem wordt ondersteund met een CDCP, het Customer Data Control Panel, een in-huis ontwikkelde databank interface die de beheerders bij oplevering een totale controle biedt over de gegevens die op het platform weergegeven dienen te worden.
  • Van zodra de scripting van de code afgerond is, beschikt de klant over een volledig werkende site of App en wordt er een opleiding ingepland. Tijdens de opleiding krijgen de hiervoor aangewezen medewerkers van de klant een eerste introductie met het nieuwe systeem.
  • Het doel van deze opleiding is om dankzij deze eerste touch & feel met het nieuwe systeem de medewerkers de mogelijkheid te bieden het platform functioneel te gaan uittesten en tevens te voorzien van de nodige inhoud.
  • Gedurende de data-input periode, gaat de leverancier samen met de medewerkers van de klant, het nieuwe platform proef draaien op de verschillende browsers en platformen die op de open markt beschikbaar zijn. Eventuele correcties worden uitgevoerd. De klant krijgt gedurende deze stap tevens de mogelijkheid om de in de opleiding aangeleerde vaardigheden in de praktijk om te zetten.
  • Van zodra het platform door de klant ingevuld is, wordt het geheel op een teken van de klant online gebracht. Dit houdt in dat de nodige tijdstippen afgesproken worden om de eventueel al bestaande functionaliteit en gegevens, onverstoord en onveranderd operationeel te houden, terwijl de nieuwe functionaliteit, website of App, in een productie omgeving geactiveerd wordt.
  • Eens het project Live staat, volgt er nog een periode van een maand, waarin eventuele feedback van gebruikers waar nodig in het project verwerkt kan worden. Eens deze stap beëindigd is, is het ontwikkelingswerk aan het project afgerond.
  • Enkele maanden na de finale oplevering van het project volgt de evaluatie. De project coördinator en account manager stemmen af met betrekking tot hoe het nieuwe platform ervaren wordt en wat de resultaten zijn.

Westsite aanpak

Toekomstvriendelijk

Wat daarna volgt is de toekomst. Wij houden in ieder geval een oogje in het zeil met betrekking tot nieuwe evoluties op het vlak van het internet en onze klanten beschikken steevast over de mogelijkheid om opnieuw beroep te doen op onze diensten om hun bestaande platform aan te passen of over de loop der jaren verder uit te breiden of te reviseren.